Knjiga kao prostor slobode :: Gunja

Knjiga kao prostor slobode

Redovni |

MJESTO:
Osnovna škola "Antun i Stjepan Radić" Gunja ,
Miroslava Krleže 2, Gunja, 32260

VRIJEME:
Početak programa: 25.04.2022 u 08:00
Kraj programa: 25.04.2022 u 13:00

RADNJA:

Kreativne radionice s učenicima od 1. do 4. razreda. Tema: Knjiga kao prostor slobode.

  • 08:50 – 09:40 – čitanje priče "Dijete KNJIGA" i radionica „Kreativno izražavanje kroz igru riječi i slikanje“. Za kraj, filmić u alatu „Animoto“. (Sudjeluju učenici 1.a razreda) 
  • 09:50 10:30 – čitanje priče "Kralj koji je zabranio mrak" i radionica "Kako osmisliti maštovitu priču o slobodi uz pomoć asocijativne igre s kartama 'Pričam ti priču'". Za kraj, filmić u alatu „Animoto“. (Sudjeluju učenici 2.a razreda)
  • 10:40 11:20 – radionica „Vreća emocija“ (izražavanje slobode putem emocija). Za kraj, filmić u alatu „Animoto“. (Sudjeluju učenici 3.a razreda)
  • 11:30 12:15 – misli o slobodi kroz slike lutkarskih predstava (lutkarske predstave učenica 4.a razreda Indire Zahirović, Tee Kuvač i Asye Ahmetović). Za kraj, filmić u alatu „Animoto“. (Sudjeluju učenici 4.a razreda)

SUDJELUJU:
učenici i učiteljice 1. – 4. razreda, knjižničarka

OSVRT:
Program Noći knjige u Osnovnoj školi Antun i Stjepan Radić, Gunja obuhvatio je provedbu četiri radionice. Radionice su provedene u prvom, drugom, trećem i četvrtom razredu.

Napravljen je i prigodni plakat s popisom radionica i rasporedom održavanja. Radionica za prvi razred nosila je naziv „Kreativno izražavanje kroz igru riječi i slikanje“, radionica za drugi razred „Kako osmisliti maštovitu priču o slobodi uz pomoć asocijativne igre s kartama „Pričam ti priču“, radionica za treći razred „Vreća emocija“ i radionica za četvrti razred nosila je naziv „Misli i osjećaji slobode kroz slike lutkarskih predstava“. Radionice je vodila školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s učiteljicama Jasminkom Hot, Mirjanom Franić Mehičić, Slobodankom Stanić i Jelenom Cvijović.

Obilježavanje Noći knjige u 1. a razredu
Na početku radionice, knjižničarka je učenicima pročitala priču „Dijete KNJIGA“ autora Olivera Jeffersa i Sama Winstona. Priča je to o djevojčici koja dolazi iz svijeta priča i brodeći na svojoj splavi morem priča stiže do jednog dječaka, kojeg pozove da se otisne s njom u pustolovinu u svijet priča. Nakon razgovora o pročitanoj slikovnici, uslijedila je radionica izrade vlastite male knjige na kojoj su svi učenici izradili svoju prvu malu knjigu. Zadatak je uključivao osmišljavanje vlastite priče i ilustriranje prve slikovnice. Dobili smo prekrasne radove koji će biti izloženi u školskoj knjižnici. Svaki je učenik naglas pročitao svoju priču. Po izboru učiteljice Jasminke Hot i učenika najbolja priča bila je priča učenika Amsala Zunđe pod naslovom „Dan u prirodi“.

Ovo je njegova kratka priča:

“…Šetao sam kraj vodopada. Vidio sam pticu na hrastu. Pitao sam je kako se zove. Rekla mi je da se zove Roxssi. Poveo sam je kući. Nahranio sam je i stavio u kavez. Došla je noć. Zaspala je. Probudila se ujutro i htjela je da se igramo. Igrali smo se skrivača. Netko je pokucao. Čuli smo: “Zzz.” To je bila pčela. Pitali smo je: “Šta hoćeš?” Nije imala gdje spavati. Pa smo joj napravili krevet i ona je postala naša nova prijateljica za igru…”

Obilježavanje Noći knjige u 2.a razredu
Na početku radionice knjižničarka je učenicima pročitala priču „Kralj koji je zabranio mrak“ autorice i ilustratorice Emily Haworth-Booth. Cijela je slikovnica u crno-bijelo-žutim tonovima, a autorica je, uz olovku, koristila pastele i tuš.

Kralj koji je zabranio mrak priča je o važnosti raznolikosti i kontrasta. Kad je zabranjen mrak, ljudima se to svidjelo jer su mogli cijeli dan biti budni i slaviti. Međutim, brzo su se od toga umorili, jer, naravno, ljudima je potreban mrak kako bi znali cijeniti svjetlo i da bi ga uopće znali prepoznati. Ilustrirano je to efektnom metaforom vatrometa na kraju slikovnice. Kraljevi su savjetnici narodu priredili vatromet, no golemo umjetno sunce stvaralo je tako jarko svjetlo da se vatromet uopće nije vidio! Poruka je jasna: nužan nam je mrak kako bismo mogli vidjeti svjetlo, ali i spavati i odmoriti se.

Nakon razgovara o pročitanom uslijedila je radionica na kojoj su učenici bili podijeljeni u četiri grupe po bojama papira za pisanje: roza, žuta, crvena i narančasta boja.

Svaka grupa dobila je pet asocijativnih ilustriranih kartica uz pomoć kojih su trebali osmisliti i napisati svoju kratku priču. Na kraju sata svaka je grupa predstavila svoju priču. Dobili smo četiri priče: „Prijatelji“, „Školski zoološki vrt“, Medeni mjesec“ i „Ivica i Marica“. Provedeno je glasanje i pobijedila je priča „Školski zoološki vrt.
Priča glasi:

“…Bila jednom učiteljica koja se zvala Mila. Ona je jako voljela životinje. U školskom je vrtu napravila mali zoološki vrt. O životinjama su brinula školska djeca, hranili su ih i čistili njihov prostor. Imali su rode, razne ptice i žirafu. Životinjama je smetala buka od automobila pa su djeca u školu dolazila pješke. Zahvaljujući učiteljici Mili djeca su zdravije živjela, svaki dan su šetali u školu i iz škole i smanjila se zagađenost zraka od automobila…“

U radionici je korištena igra „Pričam ti priču“ koja potiče govorno jezični razvoj, kreativnost i maštovitost kod djece.

Obilježavanje Noći knjige u 3. a razredu
Na početku radionice knjižničarka je učenicima predstavila EMOSO lutke koje kroz izraze lica predstavljaju određenu emociju, pa smo se tako prisjetili kakav izraz lica imamo kad smo tužni, kakav kad smo sretni, kakav kad smo iznenađeni, kakav kad smo u strahu i kakav kad smo ljuti.

Nakon toga uslijedio je prvi zadatak gdje su učenici trebali nacrtati emociju na papirnatom tanjuriću uz pomoć zadanog predloška na papiru. Svaki učenik dobio je suprotnu emociju od učenika pored sebe. Nakon toga učenici su trebali osmisliti kratak dijalog s učenikom u paru. U završnom zadatku učenici su, dok su pričali priču, držali tanjur s nacrtanom emocijom na svom licu.

Primjer kratkog dijaloga između dvije emocije (npr. osjećaj straha i osjećaj tuge).

Tuga priča: „Ja sam tuga i danas sam se rastužila kad su djeca gazila cvjetove u vrtu“.

Strah odgovara: „Mogu te razumjeti jer i ja sam uplašena kad mi netko prijeti“.

Obilježavanje Noći knjige u 4. a razredu
Na početku radionice knjižničarka je učenicima pročitala priču „Raznobojno čudovište“, autorice Anna Llenas.

Jednog se dana raznobojno čudovište probudilo osjećajući se vrlo zbunjeno. Njegovi su osjećaji jako uzburkani; čudovište je istovremeno ljutito, sretno, smireno, tužno i uplašeno!
Kako bi mu pomogla, mala djevojčica odluči mu raznim bojama pokazati što svaki njegov osjećaj znači. Dok ovo preslatko čudovište uči prepoznavati i imenovati svoje pomiješane osjećaje, postupno počinje razvijati svijest o samome sebi i kao rezultat toga stječe vlastiti mir.

Nakon razgovora o pročitanom uslijedila je kreativna radionica izrade čudovišta od kartonske kutije, za završnu predstavu koju su vodile učenice Indira Zahirović, Asya Ahmetović i Tea Kuvač, a pomagale su im učiteljica Jelena Cvijović i knjižničarka Anita Tufekčić. Učenici su čudovišta izrađivali u paru pa smo dobili šest čudovišta čija je boja lica predstavlja određenu emociju: žuta boja lica predstavlja radost, plava boja predstavlja tugu, crvena boja ljutnju, crna boja strah, zelena boja smirenost i ružičasta boja predstavlja ljubav.



OGANIZATOR:

Osnovna škola "Antun i Stjepan Radić" Gunja (Ustanova)

Miroslava Krleže 2, Gunja, 32260

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Knjiga kao prostor slobode

Ostali programi istog organizatora

Programi iz prošlih godina

Programi u blizini

O nama

Noć knjige - manifestacija kojom se obilježava 23. travnja - Svjetski dan knjige i autorskih prava.

Društvene mreže

Kontakt

Email: nocknjige@nocknjige.hr