MJESTO:
Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo,
Ulica kralja Tomislava 25, Đakovo, 31400
Program je .
VRIJEME:
Početak programa: 25.04.2022 u 08:00
Kraj programa: 25.04.2022 u 16:00
RADNJA: Radionica započinje zajedničkim čitanjem odabranih slikovnica/dijelova iz knjiga, nakon čega slijedi kratak razgovor o pročitanom i izražavanje doživljaja djela. Učenici će, zatim, ovisno o mogućnostima, raditi razne kreativne aktivnosti poput izrade naslovnica knjiga, straničnika, plakata, pisanja poruka, pisama i sl., kroz koje će izraziti svoje stavove o slobodi, miru i prihvaćanju.
SUDJELUJU:
učenici razredne nastave
OSVRT:
Program "Kreativna čitaonica" održan je u 11 odjela razredne nastave. Program je u svakom razredu trajao jedan školski sat, odnosno 45 minuta. Učenicima prvih i drugih razreda pročitana je slikovnica "Velika tvornica riječi" nakon čega su izražavali svoje doživljaje i osjećaje potaknute pročitanim tekstom te su se potom stvaralački izražavali. Učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost za slikovnicu te je priča kod učenika potaknula zanimljive ideje i zaključke. Također su bili oduševljeni spajanjem čitanja sa stvaralačkim izražavanjem pa su potaknuti temom slikovnice, osim planirane aktivnosti crtanja, sami izrazili želju i za pisanjem pjesama i priča na temu Velike tvornice riječi.
Nadalje, učenicima trećih i četvrtih razreda pročitana je slikovnica "Molitva moru" nakon koje su učenici izražavali svoj doživljaj djela i povezivali događaje iz priče s aktualnim događajima u svijetu. Uslijedio je dio radionice tijekom kojeg su se učenici kreativno izražavali kroz crtanje prizora nekada lijepog grada iz priče, sada uništenog ratnim stanjem, pisanjem poruka mira i/ili pjesmica s temom slobode i mira. Potom su svoje radove izložili na razrednim panoima. Učenici su pokazali izvrsno razumijevanje priče i zašto je baš ona odabrana za obradu na radionici. Iznijeli su odlične stavove zašto nam je potrebna sloboda i što ona za njih znači. U kreativnom dijelu radionice bili su iznimno zainteresirani za ilustriranje dijelova priče onako kako su ih oni zamislili dok su slušali čitanje slikovnice, a s jednakim veseljem pristupili su i pisanju poruka mira i pjesmica.
Radionice su u odjelima razredne nastave odrađene kroz suradnju knjižničarke s učiteljicama razredne nastave te smo svi iznimno zadovoljni kako je sve proteklo i što su učenici bili toliko zainteresirani za odabrane priče da se često tražio papir više za kreativno izražavanje.
OGANIZATOR: