Pričajmo slikama :: Vukovar

Pričajmo slikama

Redovni |

MJESTO:
Osnovna škola Siniše Glavaševića,
Dr. Ante Starčevića 5, Vukovar, 32000

Program je .

VRIJEME:
Početak programa: 23.04.2021 u 08:00
Kraj programa: 23.04.2021 u 12:00

RADNJA:

Pripovijedanje priča/bajki uz ilustracije i slaganje puzle. Pričajmo slikama je program osmišljen kao pripovjedanje priče/bajke uz ilustracije (kazališna tehnika kamishibai). Kamishibai se izvodi prema tekstu. Zatim slijedi promocija priče/bajke. Nakon toga održat će se promocija priče "Greta i divovi" Zoë Tucker i Zoe Perisco. Priča je ekološke naravi i uči djecu o zaštiti šume i njezinih žitelja (biljke i životinje). Greta čuje vapaj životinja i zna da im mora pomoći, ali pita se kako.

Uz priložene ilustracije u knjizi, učenicima će se približiti priča, koju će netko od učenika dobrovoljaca pročitati (moguće je i grupno čitanje). Za potrebe obilježavanja Noći knjige je moguće donijeti nekoliko priča ili bajki. Učenicima će se osvijestiti važnost pripovjedanja priča, bajki te obogatili rječnik, s posebnim naglaskom na dječju publiku. Na koncu bi uslijedilo i slaganje jednostavne slagalice (puzzle) što bi djeci pobudilo znatiželju i maštu.

SUDJELUJU:
učenici razredne nastave

OSVRT:
DRUŽENJE UZ PRIČE – Ljekovita moć pričanja priča

"Zunzarina palata", Brana Cvetković metodom kamishibai izveli učenici 1.c razreda.
Učenici 1. c razreda zajedno s učiteljicom Tatjanom Majić u suradnji s knjižničarkom obilježili Noć knjige pričajući i slušajući priče. Zunzarina palata je predivna poema kojoj se djeca vraćaju nebrojeno puta. Osim vesele priče o dobroj muhi zunzari i njenim gostima priča govori o prijateljstvu, ljubavi i toleranciji. Učenici su u skupinama prema dobivenim uputama scenski uprizorili predstavu Zunzarina palata. Kroz cijelu predstavu likovi odnosno učenici stvaraju interakciju s ostalim učenicima u razredu. Kao i većina priča za djecu, "Zunzarina palata", kroz niz komičnih situacija nosi sa sobom snažnu poruku: Poruka ove priče je poštovanje različitosti, tolerancija, da prihvatimo svi jedni druge takvi kakvi smo, sa svojim vrlinama i manama

Kamishibai metodom se utječe na poticanje govornojezičnog izražavanja, poticanje čitalačkih vještina, osvještava se osjećaj pripadnosti, razgovara o emocijama i o odnosima koji se stvaraju od najranije dobi. Velika vrijednost ove metode je u ideji da priče izrađuju djeca zajedno s učiteljima koji ih u tome vode. U tom slučaju radi se o participativnoj praksi, jer su djeca u potpunosti uključena u stvaranje priče. Cijeli proces je izrazito dinamičan i otvoren za mnogobrojne poticaje koji podrazumijevaju davanje individualnog doprinosa, stvaranje odnosa u grupi, uvažavanje drugih te prakticiranje suradnje i zajedništva.

Učenici 2. b razreda zajedno s učiteljicom Gordanom Lavrnić i u suradnji s knjižničarkom u sklopu projekta “Naša mala knjižnica” obilježili su Noć knjige. Dječje učenje je snažnije i učinkovitije, ako se lutke upotrijebljava kao nastavno pomagalo. Lutkarska igra omogućuje djetetu razvijanje estetskog, kognitivnog, socijalnog i emocionalnog osjećaja i u tome je njezina vrijednost. Lutka je djetetov prijatelj uz pomoć kojega ono analizira svijet oko sebe i u sebi. Na dijete ostavlja velik utjecaj i mnogo puta lutkina riječ ima snažnije djelovanje nego riječ učitelja. Na početku sata učitelj/knjižničar se predstavlja i kaže jednu stvar koju voli. Zatim predstavlja lutku Macana detektiva i kaže što on voli (primjerice: “Ja sam Macan i volim šumu”.) Potiče učenike da se i oni predstave na isti način. Učitelj/knjižničar zatim postavlja pitanja poput: “Tko voli životinje?”, a učenici se moraju prisjetiti koji je učenik što naveo. Igra se može proširiti na razne načine. Ideje za proširivanje igre: učenici navode što vole raditi u prirodi, a počinje istim slovom kao i njihovo ime, zatim učiteljica/knjižničar kaže da Macan vodi igru pa svaki učenik koji dobije lutku mora reći neku riječ koja započinje sa slovom M, a ne smije ponoviti riječ koju je netko već rekao. Nadalje, učenik koji ima lutku odabire slovo, zatim lutka kruži razredom, a učenici nabrajaju riječi s tim slovom. Nakon toga, učenici su se igrali detektiva, čitali su tekstove o zaštiti planete Zemlje i istraživali. Na kraju nastavnog sata učenici su odigrali puzzle, a završno rješenje je bila slika obilježavanja Dana planete Zemlje i Noć knjige.

Iako je Svjetski dan pripovijedanja obilježen u Osnovnoj školi Siniše Glavaševića Vukovar prije desetak dana, u petak, 23. travnja 2021. godine, učenici 2. c razreda su zajedno s učiteljicom Smiljom Janjatović upriličili "Reviju pripovijedanja priča".

Učenici su bili oni koji pripovijedaju priče, a svoju su vještinu predočili uz pomoć slika na maloj drvenoj pozornici, poznatijoj kao kamishibai. Radi se o umjetnosti koja spaja sliku i riječ, a ideju je pokrenula knjižničarka. Knjižničarka u suradnji s učiteljicom pripremala je učenike 2. c razreda da izvedu priču “Šuma život znači” Tode Nikoletić koju su učenici oslikali crtežima. Priča je ekološke naravi i uči djecu o zaštiti šume i njenih žitelja (biljaka i životinja). Pripovijedanje – gotovo zaboravljena metoda, a korisna je za sve uzraste. Učenici su primjenom ove metode rada senzibilizirani na važnost pripovjedanja priča,bajki i na taj način bogate rječnik. Četiri predivne priče ispripovijedane su učenicima koji su u pratnji učiteljica pažljivo slušali i uživali u učionicama. Školska knjižničarka otvorila je Reviju pripovijedanja priča, a svi su učenici i učiteljice pozvani da se priključe pripovijedanju i u nadolazećim danima.

Više: http://os-sinise-glavasevica-vu.skole.hr/



OGANIZATOR:

Osnovna škola Siniše Glavaševića (Ustanova)

Dr. Ante Starčevića 5, Vukovar, 32227

Ostali programi istog organizatora

Programi iz prošlih godina

Programi u blizini

O nama

Noć knjige - manifestacija kojom se obilježava 23. travnja - Svjetski dan knjige i autorskih prava.

Društvene mreže

Kontakt

Email: nocknjige@nocknjige.hr