MJESTO:
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane,
Školska 2, Neviđane, 23264
Program je .
VRIJEME:
Početak programa: 23.04.2021 u 08:00
Kraj programa: 27.04.2021 u 12:00
RADNJA: 23. 4. Svjetski dan knjige i autorskih prava 23. 4. Noć Knjige 1. "Iscjeljujuće priče II : 101 terapeutska priča za djecu" / Susan Perrow; [prijevod Zrinka Tadić] „Tom Gates u školskoj knjižnici“
Održavanje sata knjižnično – informacijske pismenosti: Citiranje i autorska prava – predavanje i radionica za učenike 7. i 8. razreda.
„Bajkaonica“ – radionice za niže razrede (od 1. do 4. razreda) u kojima će se koristiti biblioterapija. Biblioterapija je proces u kojem se čitatelj identificira s likom u knjizi, te čitatelj sebe i svoje osjećaje projicira u lik s kojim se identificirao. Literatura koja će se koristiti je:
2. "Nove bajke koje pomažu djeci : Priče o svađi, strahu i nesigurnosti te ono što bi roditelji trebali znati o tome : za djecu od 6 do 10 godina" / Gerlinde Ortner ; [s njemačkog prevela Branka Grubić]
3. "Diši kao medo : 30 svjesnih trenutaka koji će pomoći djeci da se osjećaju mirno i usredotočeno - bilo kad, bilo gdje" / Kira Willey; ilustrirala Anni Betts
U 5. razredu će se održati radionica uz knjigu "Tom Gates – Svjetski dan knjige – Najbolji u povijesti" / Liz Pichon; [prevoditeljica Petra Matić].
SUDJELUJU:
Lucija Bačić Parić (knjižničarka), Ivana Medić (učiteljica)
OSVRT:
Bajkaonica
Radionice za niže razrede (od 1. do 4. razreda) u kojima se provodila biblioterapija.
Biblioterapija je proces u kojem se čitatelj identificira s likom u knjizi, te čitatelj sebe i svoje osjećaje projicira u lik s kojim se identificirao.
S učenicima su se na samom početku sata provodile vježbe odnosno igra koja oslobađa napetost pomoću knjige "Diši kao medo". Potom se učenicima čitala priča "Luri, mali Wisnopinto". U navedenoj priči Marga pomaže Luriju da spozna svoje osjećaje, ona ga prihvaća, obraća se njegovim osjećajima. Ona ga shvaća ozbiljno i Luri se zbog toga osjeća sigurnijim. Svjestan je da ga netko razumije i da nije prepušten sam sebi. Tom duhovnom potporom dobiva snagu i može razmišljati o svojim osjećajima i stati iza njih. Tako se izbjegava gomilanje osjećaja i pretjerana reakcija.
Navedena priča čitala se jer se nijedno dijete ne ponaša nasilno bez razloga. Pomoću priče nastoje se obrazložiti i ukloniti unutarnji uzroci. Djeci se pomoću priče pokušava pomoći da nauče ispravno postupati sa svojim osjećajima (razgovorom punim razumijevanja i odobravanjem osjećaja).
Nakon obrade priče učenici su crtali malog Luria i njegove osjećaje.
Korištena literatura:
1. "Iscjeljujuće priče II : 101 terapeutska priča za djecu" / Susan Perrow; [prijevod Zrinka Tadić]
2. "Nove bajke koje pomažu djeci : priče o svađi, strahu i nesigurnosti te ono što bi roditelji trebali znati o tome : za djecu od 6 do 10 godina" / Gerlinde Ortner; [s njemačkog prevela Branka Grubić]
3. "Diši kao medo : 30 svjesnih trenutaka" koji će pomoći djeci da se osjećaju mirno i usredotočeno - bilo kad, bilo gdje / Kira Willey; ilustrirala Anni Betts; [prevela Nina Kolaković]
OGANIZATOR: